Wednesday 20 December 2017

Rbi riktlinjer för online forex trading in indien


Lista över länder där Forex Trading är förbjudet Mina vanliga läsare skulle veta att jag har marknadsfört olika online och offline pengar-making produkter på den här bloggen under de senaste sex åren. Detta inkluderar produkter i online valutahandelssegmentet (Läs vår nybörjarguide till online Forex trading här) också. Jag hade också publicerat ett inlägg på Forex FAQs för att förklara några risker som kommer med Forex trading som inkluderade laglighet av samma och risk mot belöning aspekter. Jag tänkte emellertid på att skriva detta inlägg i länder där Forex trading är helt förbjudet enligt lag så att människor är medvetna om vad de försöker göra innan de registrerar sig på Forex trading webbplatser. Jag trodde jag har ansvaret att göra det eftersom jag fortfarande marknadsför dessa produkter via banners eftersom jag inte kan selektivt visa dem för vissa länder. Forex Trading Banned Countries Enligt vad jag läste på olika forum och vad jag har sett från olika webbplatser för finansiella bedrägeribegärare är följande listan över länder där online Forex trading är förbjuden (läs nedan för att förtydliga vad8217s menas med 8216ban8217). Vitryssland Bosnien 038 Hercegovina British Columbia (Kanada) Bulgarien Kina (Strikta föreskrifter om inte totalt förbud) Kuba Indien Indonesien Elfenbenskysten Iran Liberia Litauen Makedonien Malaysia Montenegro Myanmar Nigeria Nordkorea Pakistan Quebec (Kanada) Rumänien Sydkorea Sri Lanka (Nyligen avslappnad men inte bekräftad ) S: t Helena Sudan Syrien Ukraina Zimbabwe Ytterligare förtydliganden om förbudskategorier Förbudet eller oförmågan att göra Forex trading kan bero på följande finansiella föreskrifter: Vissa regleringsmyndigheter förbjuder någon form av utländska transaktioner via lagstiftning om penningtvätt Kontrollerade och reglerade valutatransaktioner via föreskrivna riktlinjer Detta är fallet där Forex trading fortfarande är tillåten under vissa förutsättningar Förbud mot att använda kreditkort för att finansiera eller ta ut inlåning i utländsk valuta Förbud mot att använda ett inhemskt bankkonto för att finansiera utländska transaktioner Det går inte att ta ut intäkter från onlinevarande enheter till online konto Olika anti-terrorismlagar som stryker forex tran sactions Gör din läxa först När du registrerar dig med online-valutahandeln kommer din agent aldrig att försäkra dig om att det är lagligt i ditt land. Istället kan de säga att det finns ett antal handlare som vi har i ditt land. De kommer aldrig någonsin att ta något ansvar för dina transaktioner eftersom onus är på din. Kontrollera därför landets lagstiftning innan du tar ytterligare steg. Du kan landa i fängelse om du kör efter några snabba pengar utan att veta reglerna och reglerna. Observera också att ett förbud inte betyder att du inte kan komma åt en Forex-webbplats. Du kommer fortfarande att kunna göra men det är din plikt att kontrollera om Forex trading verkligen är förbjudet enligt lag i ditt land. Som ett alternativ till att öppna online Forex trading, kan man alltid överväga mekanismer som valuta framtida handel som förklaras i en ny post. Det här är helt rättsliga mekanismer inom varje lands ekonomiska lagar. Några referenser Ajith, men du säger valutaterminaler är tillåtna att handla i Indien. Du menar att valutaparparna är kopplade till INR som GBPINR, USDINR etc. Var snäll och korrigera mig om det är fel. Jag är verkligen väldigt mycket intresserad av Forex Trading Business, vad skulle vara det bästa för mig att flytta till länder där Forex trading är tillåtet. Och antar att om jag vill ta tillbaka inkomsten till mitt hemland så vad är reglerna inblandade. Vänligen hjälp en aspirant indisk handlare. Ashvini Ja, endast valutaterminer är tillåten i Indien, och det är bara enbart utvalda par som USDINR, EURINR, JPYINR etc. Handel med valutaterminer eller aktie futures i Indien är ett mycket säkrare och rättsligt tillåtet alternativ i Indien. It8217 är en reglerad marknad på det sättet. Naturligtvis innebär någon typ av handel risk för din kapital. Jag är ny här och också ny på valutahandel. Jag lär mig om valutahandel. Men folk gör mig förvirrad. Vissa människor säger att valutahandel för individer är olaglig och vissa andra säger lagliga. Vilket är korrekt Är valutahandel juridisk för individer eller inte, snälla ta mig till ljuset av det faktiska faktumet om valutahandel, för jag planerar att göra det förex tradingRequired USA: s regering ansvarsfriskrivning CTFC regel 4.41 Futures handel innehåller betydande risk och är inte lämplig för alla investerare. En investerare kan eventuellt förlora hela eller mer än den ursprungliga investeringen. Riskkapital är pengar som kan gå vilse utan att äventyra dem ekonomisk säkerhet eller livsstil. Överväga endast riskkapital som ska användas för handel och endast de som har tillräckligt med riskkapital bör överväga att handla. Tidigare resultat är inte nödvändigtvis en indikation på framtida resultat. CTFC-RULE 4.41 HYPOTETISKA ELLER SIMULERADE RESULTATRESULTAT HAR SÄRSKILDA BEGRÄNSNINGAR. I likhet med en verklig prestationsrekord, representerar SIMULERADE RESULTAT INTE VERKSAMHET. Också eftersom handelarna inte har genomförts, kan resultaten ha underförstått för konsekvenserna, om några av vissa marknadsfaktorer, såsom likvida medel. SIMULERADE HANDELSPROGRAMMER I ALLMÄNT ÄR ÄVEN FAKTISKT ATT DE DESIGNERAS MED FÖRDELNINGEN AV HINDSIGHT. INGEN REPRESENTATION GÖRAS ATT ANTAL KONKURRERAR ELLER ÄR LIKTIGT FÖR ATT FÖRVÄNDA RESULTAT ELLER TABELL SOM LIKNAR TILL DE VISADE. Alla affärer, mönster, diagram, system etc. som diskuteras på denna webbplats eller annonsering är endast illustrativa och inte tolkas som specifika rådgivande rekommendationer. Alla idéer och material som presenteras här är endast avsedda för information och utbildning. Inget system eller handelsmetodik har någonsin utvecklats som kan garantera vinst eller förhindra förluster. De vittnesmål och exempel som används här är exceptionella resultat som inte gäller genomsnittliga personer och är inte avsedda att representera eller garantera att någon kommer att uppnå samma eller liknande resultat. Handlar placerade på Trend Methods-systemets tillförlitlighet tas på egen risk för eget konto. Detta är inte ett erbjudande att köpa eller sälja framtidsintressen. Copyright 2015 Marketcalls Finansiella tjänster Pvt Ltd mitten Alla rättigheter reserverade mitten och vår webbplatskarta Alla logotyper varumärken tillhör deras respektive ägare Möt och information är endast avsedda för informationsändamål och är inte avsedda för handelsändamål. Varken marketcalls. in webbplatsen eller någon av dess initiativtagare är ansvarig för eventuella fel eller förseningar i innehållet eller för åtgärder som vidtagits i beroende av det.

No comments:

Post a Comment