Sunday 5 November 2017

Högre tidsram forex handel


Vänd din handel runt med högre tidsramar Av: Johnathon Fox När nästan alla handlare kommer till handel börjar de på de mycket små tidsramarna som 5 min eller 15 min. Huvudskälet till detta är att marknaderna rör sig som galen och det här till den nya näringsidkaren signalerar många handelsmöjligheter. Den största sak som samma handelsmän inte märker är att medan det finns många möjligheter på dessa mycket små tidsramar, finns det också många fler falska signaler som kommer att torka ut dem. De mindre tidsramarna är berömda för att äta upp handlare konton på grund av den takt de rör sig och hur oregelbundna rörelserna kan vara. Detta kan göra det särskilt svårt för den nyare näringsidkaren att försöka lära sig att handla effektivt och tjäna pengar. Det första som dessa handlare behöver göra är att erkänna att medan den mindre tidsramen innebär att fler möjliga affärer kommer att ingå, motsvarar det inte mer vinnande affärer. På grund av de faktorer som talas om ovan är fler chanser att göra affärer faktiskt normalt slutar med fler chanser att förlora pengar. Varför är de längre tidsramarna bättre Det finns många fördelar att hålla sig till de längre tidsramarna, som de dagliga eller 4 timmars diagrammen. Några av dessa är: Prisåtgärden är mer tillförlitlig Marknaden går inte så fort Marknaden rör sig inte så oregelbunden Det är lättare att definiera trender Traders har tid att fatta rätt beslut Det bästa sättet att förklara varför en signal som är produceras på det dagliga diagrammet är mer tillförlitligt än en signal som produceras på 15 min-diagrammet är att se på den tid som går in i att göra signalen. Till exempel, om vi får en inuti bar på 15 min diagram det berättar är att för den 15 minuters period kunde handlare inte flytta priset ur de föregående staplarna höga eller låga. Om vi ​​däremot får en inåtvänd bar på det dagliga diagrammet betyder det att handlare har handlat genom alla sessioner inklusive USA och Storbritannien sessioner över en 24-timmarsperiod och har inte kunnat flytta priset antingen högre eller lägre än föregående session. Självklart kan vi lära oss mycket mer av en prisåtgärdssignal som har haft 24 timmars värde av data som läggs i det än bara 15 minuter värd data. Det andra exemplet är en näringsidkare som spelar en signal på 15 min-diagrammet. Om en nyhetshändelse kommer ut medan denna näringsidkare är i handeln, skulle de sannolikt stoppas inom några sekunder. Det här röret kan bara vara 20 pips men det skulle räcka för att kosta näringsidkaren sin handel. Om en annan näringsidkare var i daglig handel samtidigt, skulle den här 20 piprörelsen knappast ens dyka upp på deras diagram, och de skulle inte vara nästan lika drabbade som näringsidkaren på 15 min-diagrammet. Det bästa för handlare att göra som försöker lära sig att bli lönsam är att endast handla signaler från det dagliga diagrammet. Detta kommer att göra det möjligt för dem att ha den tid som krävs för att fatta bra beslut och att bara handla bra signaler som de vet är inte falska. Många handlare kommer att hitta det här svårt, men de kommer också fortsätta att kämpa för att tjäna pengar tills de gör förändringen. Självklart behöver handlare inte alltid hålla sig till de dagliga diagrammen, men om du förlorar pengar, föreslår jag starkt att de högre tidsramarna ska gå. När du väl har blivit lönsam med de högre tidsramarna kan du då överväga att flytta ner diagrammen. För att se fler artiklar från Johnathon Fox klicka här. Riskfriskrivning: DailyForex ansvarar inte för förluster eller skador som uppstår till följd av beroende av informationen på denna webbplats, inklusive marknadsnyheter, analyser, handelssignaler och Forex broker recensioner. Uppgifterna på denna webbplats är inte nödvändigtvis i realtid eller korrekt, och analyser är författarens åsikter och representerar inte rekommendationerna från DailyForex eller dess anställda. Valutahandel på marginal innebär hög risk och är inte lämplig för alla investerare. Som en hävstångsprodukt kan förluster överstiga inledande insättningar och kapital är i fara. Innan du bestämmer dig för att handla Forex eller något annat finansiellt instrument bör du noggrant överväga dina investeringsmål, erfarenhetsnivå och risk aptit. Vi arbetar hårt för att erbjuda dig värdefull information om alla de mäklare som vi granskar. För att förse dig med den här kostnadsfria tjänsten mottar vi reklamavgifter från mäklare, inklusive några av de som listas i våra rankningar och på den här sidan. Samtidigt som vi gör vårt yttersta för att säkerställa att alla våra data är aktuella, uppmuntrar vi dig att verifiera vår information direkt till mäklaren. Riskfriskrivning: DailyForex ansvarar inte för förluster eller skador som uppstår till följd av beroende av informationen på denna webbplats, inklusive marknadsnyheter, analyser, handelssignaler och Forex broker recensioner. Uppgifterna på denna webbplats är inte nödvändigtvis i realtid eller korrekt, och analyser är författarens åsikter och representerar inte rekommendationerna från DailyForex eller dess anställda. Valutahandel på marginal innebär hög risk och är inte lämplig för alla investerare. Som en hävstångsprodukt kan förluster överstiga inledande insättningar och kapital är i fara. Innan du bestämmer dig för att handla Forex eller något annat finansiellt instrument bör du noggrant överväga dina investeringsmål, erfarenhetsnivå och risk aptit. Vi arbetar hårt för att erbjuda dig värdefull information om alla de mäklare som vi granskar. För att förse dig med den här kostnadsfria tjänsten mottar vi reklamavgifter från mäklare, inklusive några av de som listas i våra rankningar och på den här sidan. Samtidigt som vi gör vårt yttersta för att säkerställa att alla våra data är uppdaterade, uppmuntrar vi dig att verifiera vår information med mäklaren direkt. Tradering Mindre 038 Göra mer användande av högre tidsramar i Forex (Lågt underhållshandel) Den andra dagen Jag höll ett webinar om handel med Forex på stora tidsramar. Nedan hittar du webbseminariet tillsammans med mycket annan information om stora tidsramar. Högunderhållshandel suger. Det är alltid stressigt, och det gör att människor 8211 OCH ME 8211 känner sig obekväma, nervösa och rusade. Hur kan du lära dig att handla, eller till och med handla bekvämt, när handel är stressig och dina diagram kräver nästan konstant övervakning. Därför föredrar jag ett lågt underhållssätt när det gäller handel. Och därför handlar jag stora tidsramar: Hur handlar Forex Lågt underhåll (samtidigt som du gör konsekvent vinst) Innan du fortsätter läsa den här artikeln, och innan du förbinder dig att titta på de sex timmars videoklippen nedan måste du fråga dig själv en fråga. 8230 Varför ska jag handla lågt underhåll och jag vill verkligen att Lågt underhållshandel är för personer som inte vill 8211 eller kan 8211 spendera flera timmar per dag och övervaka sina diagram. Min handelsstrategi är utformad så att du kan handla effektivt med så lite som trettio minuter per dag diagramtid. Trettio minuter hur är det möjligt That8217s där stora tidsramar kommer in. När jag säger stora tidsramar, menar jag fyra timmar, sex timmar, åtta timmar, tolv timmar och dagliga diagram. Att handla med dessa tidsramar gör att du kan dela upp din dag i två till tre delar. Uppdelning av din handelsdag På fem minuters kartor kan handelar bildas, utlösas och vara över på bara tio minuter. Det betyder att du måste följa dina diagram nästan hela tiden. Och du måste rusa till affärer. På åtta timmar kartläggs handelar i slowmotion. Det tar minst sexton timmar för en handel att bilda, utlösa och träffa sitt mål. För dig betyder det att du kan passa handel runt ditt liv. Du behöver bara kolla dina diagram tre gånger om dagen för att fånga affärer som bildar på åtta timmarsdiagrammet. GBPUSD 8-timmars prisåtgärdstransaktion som tagits över 24 timmar. Diagrammet ovan visar en ny handel med min prisåtgärdsstrategi på 8-timmars GPBUSD-diagrammet. Denna handel kunde ha blivit upptäckt och tagen, även om du bara kollade dina diagram några minuter var 8: e timme. 8:00 8211 Du kontrollerar ditt diagram och du ser ett starkt bearish ljusställe i stöd. 16:00 8211 Du kontrollerar ditt diagram och ser beslutsfattande. Du vet att priset kan vända om så att du anger en order, ett stopp och ett mål. 12:00 am 8211 Du kontrollerar igen och du ser ett andra beslutsfattande ljus har stängt. Du drar din postorder ner och justerar ditt stopp och mål. 8:00 8211 Du kontrollerar ditt diagram och ditt första mål är träffat eller nästan träffat. Inte alla branscher spelar ut detta helt enkelt. Men du kan se det på ingen tid där du rusade in i handeln. Du hade omkring sexton timmar för att planera denna handel. Detta är lågt underhållande Forex trading. Videon nedan är en inspelning av mitt senaste webbseminarium. I webinariet visar jag dig flera andra senaste exempel på lågt underhållsexempel. Jag svarar också på många frågor om min strategi. Mitt pris Action Forex Trading Strategi Nu när du förstår handel med lågt underhåll måste du lära dig hur du handlar prisåtgärder i Forex. I mars 2014 höll jag tre webinarer under tre dagar. I webinarerna omfattade jag min handlingshandelsstrategi i detalj. Pris Åtgärdsstrategi 8211 Lysstakeanalys Det första steget att lära sig prisåtgärder i Forex är ljusstakeanalys. Det här är inget som den grundläggande listan med ljusstake mönster som du säkert har sett på hundratals webbplatser. I webbseminariet nedan lär jag dig avancerad ljusstakeanalys. Pris Åtgärdsstrategi 8211 Stöd och motståndsområden Nästa steg till lärande prisåtgärder är stöd och motstånd. I webinariet visar jag dig hur jag identifierar och placerar stöd - och motståndsområden. På så vis kan du veta innan köpare och säljare kommer in på marknaden. Nu när du vet hur du lägger stöd och motstånd, gå och placera dem. När du har gjort det, jämför dina områden med mina stöd - och motståndsområden. Pris Handlingsstrategi 8211 Trading Reversals Det sista steget i att lära prisåtgärder är att lära sig att använda ljusstakeanalys och stöd och motstånd tillsammans för att ta omvända affärer. I webbseminariet nedan visar jag dig hur jag handlar omkastningar. Vad tycker du om handel med lågt underhåll Jag hoppas att du haft det här inlägget När du är klar med innehållet, lämna en kommentar och berätta vad du tycker om det här inlägget. Också, fråga mig om några frågor du har om du behöver förtydligande om någonting. Jag kommer att svara på alla kommentarer. Hej Nick, Tack för det här användbara webinariet. Väljer du bara små obeslutnings ljus Till exempel var ljuset i detta exempel på din GBPUSD-handel bara 20 pips 8220long8221 (låg 6737 och hög 6757). Skulle du ta denna handel även om obeslutningslyset är 50-60 pips 8220long8221 Jag bifogade din bild och markerade ett ljus som är lite långt. Jag vet att det inte är en giltig signal, jag använde den som referens så du vet vad jag pratar om. Och om du skulle ta den här handeln med sådant 8220long8221 stearinljus, vilket stoppförlust och vinstmål skulle du använda Ja, jag skulle ta det med ett långt oskärlsljus. Om jag använde ett ljus med så länge en wick skulle jag förmodligen ställa mitt stopp 5-10 pips över motståndsområdet (om det är en kort handel). Att ställa ditt stopp ovanför veken är alltid att föredra. Du kan dock inte alltid göra det. Så ibland ställer du in det maximala tillåtna stoppet baserat på din penninghanteringsplan. Enkelt och rakt Nick, från mina sökningar efter den bästa strategin, den här fungerar bäst för mig. För de senaste 18 månaderna8217s förlorade jag bara pengar tills jag experimenterade med din strategi. Perfekt. Fortsätt göra det bra arbetet. Limbo Sydafrika Hej Nick. Jag slösade bara med att säga tack för att du tog dig tid att skicka all denna information och mycket pedagogiska videor. Jag är ny på forex och jag har en tidslinje att börja handla runt årets första år så nu försöker jag lära mig allt jag kan och vara beredd på när det börjar. I8217ve slog precis lite i din online gratis kurs. Lektioner 3,4,5 Jag kan8217t ladda videon. Jag fortsätter att få ett felmeddelande. Jag har mailat dig och skickat dig på Facebook och nu I8217m lämnar den här kommentaren. Hittills har I8217ve tyckt om att lära sig allt du har att erbjuda och skulle älska en dag att delta i din avancerade kurs när det finns en öppning. Återigen tack för infoen William Goodwin säger: Jag har checkat ut alla videoklipp, men har du en kurs för lågunderhållshandeln du är mycket kunnig i detta område. Jag kunde lära mig mycket av dig. tack Vänligen kom till Sydafrika på semester och håll 2 eller 3 seminarier. Jag har nästan alla dina videor och anteckningar, bra gjort allt gör det så enkelt speciellt för någon som försökte robotar, glidande medelvärden, nyhetshandel och nästan blåser upp mitt konto. Kan du rekommendera alla mäklare jag har läst under de senaste två och halva månaderna för att luta mig för att handla forex och lita på män du läror gör ett helvete mycket förnuft och mycket lätt att förstå. ser fram emot att börja riktiga nästa månad. Bra jobbat Nick. tack. Tack så mycket. Du har förenklat min handel och gjort det kul för mig. Dina videoklipp är bland de bästa där ute. Jag önskar att vi hade dessa på mäklarplatserna. Täcker du någonsin några viktiga indikatorer som används eller handlar med höga nyhetsnyheter. Allan från Doha. Hej Nick, du gör ett bra jobb för mänskligheten. Din gratis kurs är rik på innehåll. Webinärerna är fyllda med god handelsteknik. Fortsätt så. HI Nick för de senaste fyra månaderna har jag utbildat mig på forex, jag lärde mig mycket på egen hand. men de var en saknad länk (hur) tills igår när jag gjorde en sökning på google på prisåtgärder that8217s när jag fick reda på om din webare på youtube om prisåtgärden och jag lärde mig om dig webbplats forex4noobs sinc yesterdayi gick igenom dina webbners, jag hittade skatten jag letade efter den saknade länken (hur). helt enkelt du är bäst av det bästa Nick Abraham Reyes säger: tack såååååå mycket nick. en glödlampa lite upp i min hjärna efter varje video. ditt bästa Rensa och rakt fram tack tack 8211 mycket tydligt och användbart för en noobie. Jag har inte börjat att handla ännu, eftersom jag fortfarande är i lärarläge. min fråga är: när du ser ett obeslutsamt ljus på en stödnivå säger let8217s, följer du bara marknaden och går in i en marknadsordningshandel när man ser att priset är högt i obeståndets ljus eller anger du en gräns beställa vid någon tidpunkt och vänta på att det ska utlösa vid vilken tidpunkt du skulle gå in i gränsen. Efter att obeslutningen stängt och en ny highlow är gjord över oklarhet, går jag in i handeln. Om jag är på mina diagram lägger jag in manuellt, annars min gränsvärde. Forex: Kraften i högre tidsramar 06052012 6:00 EST Nial Fuller Grundare, Lär dig att handla marknaden Nial Fuller of Lär dig att handla Marknaden förklarar varför du bara byter till högre tidsramar är det enklaste sättet för valutahandlare att slå risk och övervinna känslor och övergrepp. Det är ett faktum att de flesta handlare handlar alldeles för mycket. Anledningen till att de handlar för mycket är främst för att de är för besatta av handel med tidsramar. Jag anser att en tidsram under en timme är en ldquolower-tidsram. De flesta början och misslyckade valutahandlare lägger helt enkelt för mycket tonvikt på att analysera och handla de lägre tidsramarna. Samverkan med marknaden för mycket fungerar för att göra dig förvirrad, frazzled och frustrerad. Människor har en naturlig tendens att se mönster eller andra ldquoreasonsrdquo att handla när det verkligen finns ingen anledning för dem att göra det. Vi tycker också om att tro på saker som är mer baserade på känsla och känslor än logik och verklighet. I handeln kan dessa tendenser vara mycket destruktiva och är orsakerna till att de flesta handlare förlorar pengar de handlar när de borde ha det eftersom de ldquofeelrdquo gillar itrsquos rätt sak att göra baserat på några ldquopatternrdquo att de ldquothinkrdquo de ser på diagrammen. Nedre tidsramar Inducerar Overtrading När vi är alltför fokuserade på diagrammen och tittar ständigt på de fem minuters, 15 minuters eller andra lågtidsramarna, kommer vi naturligtvis att vara väldigt frestad att se mönster och få känslor om potentiella affärer som i huvudsak inte är något annat än slumpmässigt marknadsbrus. Det bästa du kan göra för att eliminera möjligheten att detta händer är att helt enkelt ta bort dig från marknaderna. Att ta bort dig från marknaderna innebär helt enkelt att du inte tittar på diagrammen så ofta som du förmodligen är nu, och det enklaste sättet att göra det är att fokusera på diagram i högre tidsramar. Tänk på varför du var lockad till valutahandel. Först var det att sitta framför datorn i fyra timmar åt gången medan du borde sova eftersom du är för orolig för din handel. Förmodligen inte. i själva verket var du troligen lockad till handel eftersom du ville arbeta mindre och fortfarande ha chans att tjäna bra pengar. Så itrsquos är ett nyfiken faktum att så många handlare slutar klistra på sina diagram när de har en ledig minut. Handel är en av de få yrken där mindre engagemang vanligtvis är bättre. Det här är där handel med högre tidsramar kommer i sin förmåga att låta dig ställa in och glömma dina affärer kommer alltid att göra dig till en bättre näringsidkare eftersom du inte behöver titta på marknaderna så ofta för att övervaka dina affärer. När näringsidkare tittar på marknaderna och analyserar diagrammen många gånger hela dagen, ökar de naturligtvis chansen att genomföra en låg sannolikhet. Den största frestelsen kommer från att analysera diagram med lägre tidsramar. Näringsidkare som spenderar timmar som tittar på diagram i lägre tidsramar kommer naturligtvis att framhäva en viss anledning att handla att de annars inte skulle ha haft de fokuserat på högre tidsramar. På så sätt inducerar nedre tidsramar överträffning och överträffning (handel när din kanten inte är närvarande) är det snabbaste sättet att förlora alla dina pengar på marknaderna. Kraften i handeln med högre tidsramar Så hur kan handel med högre tidsramar förbättra din valutahandel? När du börjar fokusera på högre tidsramar spenderar du naturligtvis mindre tid på att analysera marknaden och försöka hitta affärer. Detta kommer att fungera för att lindra en hel del frestelsen att handla när du borde behöva och fördärva i dina affärer medan de är levande. Näringsidkare som handlar intradag hela tiden och som handlar utanför tidsramar sätter sig i en mycket större risk för övertrappning och blir känslomässiga. Så, genom att helt enkelt fokusera dina ansträngningar på högre tidsramar som på de fyra timmarna och dagliga diagrammen, kommer du naturligtvis att förbättra ditt vinst-till-förlustförhållande som ett resultat av att både ta mindre förlorande affärer och bli mindre känslomässiga. Jag undervisar ldquoSet och Forgetrdquo Forex trading och övar det också på mitt eget konto. Grundpunkten är att du ställer in din handel och sedan går du bort från din dator och låt marknaden göra ldquowork. rdquo Nu säger jag inte att du borde ldquoneverrdquo titta på din handel igen eller checka in på den när itrsquos lever . Men jag säger att du ständigt tittar på din handel efter att itrsquos bor och shuffling dina slutar och mål runt och lägger till positioner är nästan alltid fel sak att göra eftersom itrsquos vanligtvis baseras på känslor snarare än logik. Således, när vi fokuserar på högre tidsramar, har vi mer tid att göra saker bort från marknaderna, vilket gör det möjligt för oss att ha mer personlig tid såväl som att ta bort frestelsen att störa i våra affärer. Vi är det mest logiska och objektiva innan vi går in på marknaden, så försöker vi göra handelsbeslut efter att din handel är levande är nästan alltid kontraproduktiv. När vi fixeras på lågtidsramar, framkallar det oss naturligtvis att analysera marknaden mer och hitta ldquoreasonsrdquo (vanligtvis känslomässigt) för att fina med våra affärer eller till och med lägga till positioner när vi ska. Att handla i högre tidsramar ökar våra odds för att helt och hållet undvika dessa kontoförstörande beteenden. Genom att anta en långsiktig och högre tidsram av marknaden kan vi filtrera bort många förlorande affärer och falska handelssignaler som uppstår som ett resultat av ldquoback och fillingrdquo som händer på diagram i lägre tidsramar. En annan stor fördel med att handla högre tidsramar är att i allmänhet ju högre tidsramen desto mer exakt blir handelssignalen. Anledningen till detta är att de högre tidsramarna ger en naturlig ldquofilterrdquo för buller och slumpmässighet i prisrörelser i lägre tidsramar. Så om du verkligen vill göra en snabb förbättring av din handel, kanske det enklaste du kan göra är att helt enkelt börja fokusera dina ansträngningar på diagram med högre tidsramar. Mina huvudtidsramar är en timme, fyra timmars, dagliga och veckovisa diagram, med mitt kärnaankort är det dagliga diagrammets tidsram. Nial Fuller är VD och grundare av Webrsquos främsta handelsutbildningsgemenskap, Learn To Trade The Market, en global ledare inom valutahandel och utbildning. Lär dig att handla marknaden Forex Price Action Trading community har blivit en viktig utbildningsresurs för blivande valutahandlare. Vänligen aktivera JavaScript för att se kommentarerna från Disqus.

No comments:

Post a Comment