Thursday 19 October 2017

Free forex pris action indikator


Pris Åtgärd Indikator (PAIN) Pris Åtgärd Indikator (PAIN) ger mycket användbar information med endast dagens öppna, höga, låga och nära. Detta betalar ett enda värde som är ganska effektivt, bygger ideala limit-up och limit-down scenarier i obligations futures. Produktionen har också visat sig vara fast vid tolkningen av det japanska ljusstickmönstret. Med hjälp av formeln: (CO) definieras Intra-Day Momentum, (CL) definierar senförsäljningstryck (LSP) och (CH) definierar senköpstryck (LBP) Detta ger ett enda värde som har bevisat sig genom att konstruera idealgränser och begränsa scenarier i obligationsterminer. Produktionen har också visat sig vara förenlig med tolkningen av japanska ljusstake mönster. Aktiekursen är under tryckförsäljning om Close är nära Low. Aktiekursen är under inköpspress, eller som de säger att tjurarna kör upp priset om Close är nära High. I slutändan kommer ett högt PAIN-värde med Close nära High att vara en utmärkt potential om de övergripande marknadsförhållandena är lyckliga. Forex Trading Strategy Nick8217s Forex Price Action Strategy Välkommen till den senaste utgåvan av min Forex trading strategi. Min Forex trading strategi är helt baserad på prisåtgärder, inga indikatorer, inga förvirrande tekniker, bara rent pris. Jag har utvecklat, anpassat och förbättrat min prishandlingsstrategi sedan 2005. Denna handelsstrategi är tio år då den har överlevt stora förändringar i marknadsförhållandena, hög volatilitetsperioder, låg volatilitetsperioder och allt annat som Forex-marknaden har kastat på Det. Och det är skönheten att handla en prishandlingsstrategi8230 8230 Indikatorbaserade strategier är låsta till de marknadsförutsättningar de skapades för. Prisåtgärden är flytande, det anpassar sig enkelt till förändrade förhållanden, till olika par, till olika tidsramar och till och med till olika handlare. Viktigast, prisåtgärder gör att du kan hålla din handel enkel. Hålla din handel enkel Den viktigaste principen i min Forex trading strategi är att hålla handel enkelt. Jag är emot över komplicerad handel. Eftersom ju enklare din strategi är, desto effektivare blir du som en näringsidkare. Ett av de viktigaste målen med min prishandlingsstrategi är att hålla mina kartor rena. Det enda jag lägger på mina diagram är stöd och motståndsområden. Jag använder dessa stöd - och motståndsområden i samband med ljusstakeanalys för att handla Forex. Att förpacka mina kartor fulla av indikatorer skulle göra det omöjligt för mig att läsa prisåtgärder. Handel utan indikatorer gör min Forex trading strategi enkel, stressfri och mycket effektiv. Hur ser ett rent Forex-diagram ut här Here8217s en bild av min EURUSD 4-timmarsdiagram. Min rena och enkla Forex trading strategi Detta diagram är klart och lätt att förstå, det finns inget som distraherar dig från läspriset. Det är därför jag älskar min Forex trading strategi. Vissa handelsstrategier är en absolut röra för indikatorer. Kolla in bilden nedan, vissa människor handlar faktiskt som sådan En rörig indikatorbaserad Forex-strategi Varför skulle du vilja handla så här Indikatorer som krävs för denna handelsstrategi Så att handla mitt Forex Trading Strategy Jag använder inga indikatorer. Jag brukar inte använda Forex-indikatorer eftersom jag tycker att uppgifterna är värdelösa, eftersom de försenar nuvarande pris. Om du vill vara i nuet och ta hand om vad som händer just nu måste du basera handeln på nuvarande prisåtgärd. Vilka valutapar kan du handla framgångsrikt med Forex Price Action? Min Forex Trading Strategy kommer att fungera på valfritt valutapar, vilket är gratis flytande och regelbundet handlas. Detta beror på att min metod är baserad på prisåtgärd. Det innebär att du kan använda denna handelsstrategi för att framgångsrikt byta alla valutapar du hittar på din Forex trading plattform. Med detta sagt föredrar jag personligen att bara koncentrera mig på några valutapar på en gång. Jag tycker att det är för distraherande att försöka hålla reda på för många par på en gång. Jag handlar huvudsakligen EURUSD, USDCAD och AUDUSD. Jag handlar i allmänhet om dessa valutapar eftersom de är mest förutsägbara och deras rörelse är mjukare. Du kan inte hitta slumpmässiga hopp om inte det har varit några mycket oväntade nyheter, som är ganska sällsynta. Om du föredrar att handla en viss Forex-session som London, New York och Asian session, välj sedan de viktigaste valutapar som är aktiva vid dessa tillfällen. Price Action Trading fungerar bättre på längre tidsramar Eftersom detta Forex Trading System är baserat på prisåtgärd kan du handla vilken tidsram som helst från en timme eller mer. Jag koncentrerar mig huvudsakligen på en timme, fyra timmars och dagdiagram. Dessa är konsekvent de mest lönsamma, eftersom mönstren är lättare att hitta och leder till mer konsekvent vinst. Typer av prisåtgärdsanalys Primärt använder jag två former av Price Action Analysis: Support and Resistance lines. Ljusstake analys. Hur man anger transaktioner med hjälp av min Forex Trading Strategy På grund av den senaste ekonomiska osäkerheten och länder som förlorat sina kreditvärderingar mv, växlar valutor som de normalt skulle. Detta har lett till att jag bara handlar omkallelser. Jag letar efter starka omvända inställningar som bildas ovanpå mina support - och motståndsområden. När ett mönster bildar, som indikerar en omkastning, ställer jag in ett utlösningspris och går in i handeln. Jag tar flera affärer varje vecka. Handelsstrategins mål och stoppar mål: Mina mål är i genomsnitt 80 pips. Stoppar: Mina stopp är i genomsnitt 40 pips. Dessa mål och slutar skiljer sig åt under olika marknadsförhållanden. Jag tillåter vanligtvis prisåtgärder för att bestämma mitt mål och sluta. Det betyder att jag kommer att läsa ljusen och ställa in mitt stopp baserat på senaste höjder och nedgångar. En vanlig plats för ett stopp kommer att vara över eller under de senaste höga eller låga. Hur man justerar handelsstrategin kring nyhetsbrev Jag använder Forex Calendar från förexfaktor för att hålla reda på ekonomiska data. Statistiskt har jag funnit att jag inte behöver undvika att handla under nyheter med stor inverkan. Faktum är att genom handel via de flesta nyhetsmeddelanden slutar jag göra mer vinst8230 8230 Varför betalar banker och andra stora handelsinstitut miljoner för analytiker och dataflöden som gör det möjligt för dem att göra utbildad gissning om kommande ekonomiska utgåvor. Dessa gissningar är införda i pris innan uppgifterna släpps. Om en handel sätter upp formulär före en viktig ekonomisk datafrisättning, kan det vara ett tecken på att stora institutioner är positioner för frisläppandet. Om prishöjning säger att du är kort, är det vanligtvis en anledning. De enda nyheterna jag undviker är oförutsägbara nyheter eller mycket stora konsekvenser nyheter, här är en snabb lista: Tal från centralbanksledare eller politiker. Räntemeddelanden eller något direkt relaterat till räntorna. NFP-rapport, namnet ändrades för en tid sedan till 8220Non-farm Employment Change8221-rapporten. Du bör också se upp för viktiga politiska möten som G7- och G8-toppmötena. Det senaste G7-toppmötet i juni 2015 orsakade många oförutsägbara drag i euron. För det mesta kan nyheterna säkert ignoreras. Det enda jag inte gör är att skriva in en handel som utlöses av ett pressmeddelande. Nyhetsbaserade rörelser tenderar att spåra snabbt, så om jag har en inmatningsutlösare tar jag bort den innan någon större pressmeddelande. Som du kan se är min Forex Trading Strategy enkel att låta dig göra pips under alla marknadsförhållanden, med nästan alla Forex-valutapar. En indikatorfri pris Handlingsstrategi för Forex och Stock Trading I: Trading Senast uppdaterad: 14 december , 2014 De som har följt oss på denna sida, vet att vår huvudsakliga handelsstrategi är baserad på prisåtgärden. Det faktum att vi är djupt beroende av ljusstakarna mönster i detta handelssystem. beror på att vi vill ha ett verktyg för att följa priset och höra vad priset säger. Ingenting är bättre än priset för att visa oss vägen och informera oss om de kommande besluten och riktlinjerna. Anledningen är att de stora deltagarna 8217 besluten, som är den viktigaste marknadsmotivatorn, bara kan återspeglas i prisdiagrammet och följas genom att följa prissignalerna. För att göra det är ljusstake bäst. Därför kartlägger grundelementen i någon handel prisåtgärden. Med prisåtgärder menar jag en analys av prisrörelsen och de konsekvenser du kan härleda från det. Forex trading, precis som eget kapital, och för den delen någon annan handelsplattform är djupt beroende av den exakta prisplanen. Denna prishandling är främst ett resultat av efterfrågeförsörjningsdynamiken, och framgången för någon strategi är nära kopplad till typen av prisåtgärder som ses. Så vad exakt är prisåtgärder och vilka faktorer som bestämmer eventuella förändringar i det Viktigt hur nära behöver du övervaka förändringarna för att maximera din vinstutsikter Definiera pris Åtgärd Låt oss börja med definition först. Vad exakt menas med analys av prisåtgärder. Jag skulle säga att det innebär att analysera rörelsen i priset på ett specifikt valutapar på forexmarknaden under en viss period. Med andra ord är prisåtgärder den naturliga uppbyggnaden och nedjusteringen i ett currencys värde under en viss period på marknaden och handelsstrategin för en investerare är direkt beroende av den exakta riktningen i priserna. Värdet av en valuta är företagets relativa värde i jämförelse med sina jämlikar och andra tillgångsklasser. Baserat på de många faktorer som bestämmer detta värde, fortsätter priset att förändras, vinna ibland och förlora vid andra tillfällen. De flesta handelsbeslut baseras på denna uppåtgående och nedåtgående prisriktning. Så vad händer när du börjar avkoda den här prisåtgärden Genom att lära dig att förstå prisåtgärden i din valda handel, kommer du att kunna avgöra marknadens förspänning, den riktning som handeln lutas mot. Tolkning av denna riktningsperspektiv hjälper också att förutse framtida rörelser. Prisåtgärden hjälper dig att få en bättre uppfattning om nyckelnivåer, och det är dessa nivåer som är avgörande. Framtida rörelser förutsägs utifrån hur och när priset når eller överstiger eller faller under dessa nivåer. När all din handelsåtgärd baseras endast på prisrörelsen oavsett andra faktorer, är det känt som en indikatorfri prisåtgärd på diagrammet. Tillämpning av pris Åtgärd i valutamarknaden På grund av det är prisåtgärder på valutamarknaden inte annorlunda än hur det analyseras på aktiemarknaden. Det finns dock något unikt om valutamarknaden. Den enorma mängden likviditet gör det bara att spelet blir mycket mer fascinerande än vad man skulle kunna föreställa sig. Mer än 3 biljoner omsättning ses dagligen på forexmarknaden. Denna rikliga likviditet gör alltid både poster och utgångar till valutamarknaden relativt enkla, vilket leder till mycket mer action och volatilitet på valutamarknaden. Detta, som du kan förvänta dig, ger en fyllning till något riktningsdrag och gör prisåtgärd hjälte av anledningen. Det mest fördelaktiga inslaget i prisåtgärden på valutamarknaden är att det medger att man skapar referenspunkter för framtida transaktioner. Du kan bestämma dina egna ingångs - och utgångsnivåer baserat på motståndszonerna och stödpunkterna som ses i prisåtgärden. Åtminstone för nybörjare är alltid mer lönsamt att välja dessa prövade prismönster som har historiskt bevis på lönsamt resultat. Således är allt du behöver en samling konstruktiva ingångspunkter baserade på prisåtgärdslistorna och sätta in pengar i förutprövade höga sannolikhet lönsamma strategier. Ett grundläggande krav är dock att du måste isolera prisåtgärder från alla andra sannolika faktorer som någonsin kan påverka Currencys värde. Fortsätt och rengör ditt diagram över alla andra element och vad du har är ett indikatorfritt prisschema. En intressant egenskap av prisåtgärd är emellertid att de flesta andra faktorer är derivat av denna huvudfaktor. Således blir det i analysen den primära data som utgör grundstenen för den grundläggande penningmarknadsrörelsen och effektivt den rörliga kraften som bestämmer rörelsen av andra sekundära data som ekonomiska faktorer som påverkar prisåtgärder. Trading Signal As Per Price Action Nu kommer vi till nästa del av vår analys. Hur kan prisåtgärder hjälpa dig att bestämma framtida inmatnings - och utgångspunkter, eller kortfattat hur ska analysen av prisåtgärder underlätta tolkning av en handelssignal Genom att öppna referenspunkter för att komma in och ut ur marknaden, bidrar prisåtgärderna näringsidkaren till att i stort sett identifiera en trend och bestäm också om stopplöshetspoäng. Ofta än vad en näringsidkare letar efter är enkla triggerpunkter som signalerar början och slutet av stora trendmönster. Självklart har du många sofistikerade och ett brett utbud av kartverktyg för exakt identifiering men det här är som en grundläggande utgångspunkt. Varje mäklarhus eller en handelsexpert skulle ha sin egen individuella inställning för att utforma en idiotsäker teknik för att maximera vinster och begränsa förluster. Men handel baserat på prisåtgärder är ungefär som mac och ost i livsmedelsvärlden. Oavsett om du är en matkännare eller en daglig löntagare är överklagandet av mac och ost allmänt. På samma sätt utgör handel baserad på prisåtgärder grunden för många komplexa strategier, men det är det enklaste sättet att förhindra marknadsrörelser och bevara framtida vinster. En av de enklaste diagrammen som optimerar effektiviteten baserat på prissättning är den tid som testas dagligen. Dessa diagram ger dig de grundläggande kontaktpunkterna för att identifiera eventuella potentiella nedåtgående eller uppåtgående rörelser samt det mönster som kan utvecklas genom handeln. Behov av klarhet Medan en valutakarta är uppbyggd på grundval av prissättningsåtgärder måste du vara försiktig med att leta efter tydliga skyltar över dessa diagram för olika handelspunkter. Det du behöver ta hand om är den absoluta sammanflödet mellan en stark prisnivå och tidsperioden. Föreningen med dessa två hjälpmedel ger ut de robusta trender och mönster som du kan identifiera genom prisåtgärden. Därför kan tydlighet i tolkning uppnås genom tydlighet i avdrag. Det är hela syftet att nollställa specifika prisåtgärder och använda den som en förutsättning för trendidentifiering och trendtolkning. Klarhet i uppfattningen kan också uppnås genom konstruktiv och tydlig prissättning av prisåtgärder. Det är under den här tydliga identifieringen att det resulterande prisdiagrammet kommer att föra fram de klara trendmönster som kan vara i färd med bildandet. Således drar vi slutsatsen att prisåtgärden och dess analys är ett kraftfullt verktyg för att extrahera detaljerad och en mängd olika uppgifter från valutamarknaden och även på någon annan marknad, inklusive aktiemarknaden. Den stora likviditeten och den höga volatila handelsmiljön gör prisåtgärderna mycket känsliga för trendbildning och man kan lätt ta sig igenom glen-trendmönstret. Fördelen med att använda detta verktyg som ett sätt att övervaka marknaderna är att det lätt kan tolkas, är praktiskt att använda och ett mycket effektivt sätt att känna av puls på marknaden. Som ett resultat av detta blir prisåtgärden den första porten för de flesta näringsidkare när de försöker identifiera topptrenderna på marknaden. Några exempel Nu när du lärde dig vad prisåtgärden är exakt, låt mig visa dig några bra exempel som beskriver den nära relationen mellan prisrörelser och ljusstake signaler och mönster. Även om det är möjligt att du läser denna artikel flera månader eller till och med år efter det att det skrivits föredrar jag att få mina exempel från de aktuella prisåtgärderna så att du kan se på diagrammen senare för att se hur priset rörde sig efter att ha reagerat på stöd - eller motståndsnivåerna. eller efter att ha bildat ljusstrålarna mönster och signaler, på nedanstående exempel. Det bästa exemplet jag kan ge dig är relaterat till den senaste långa positionen vi tog. Den 2014.09.07 bildade GBPCAD en lång handelskonfiguration på veckotabellen. Denna handel setup bildades av 2014.09.07 ljusstake som stängdes som ett alltför starkt hausstarkt ljusstake som bildade en för stark Piercing Line Pattern. Trots att det inte rör sig som förväntat bildade det en supportnivå vid 1.7534. Vi förväntade oss att GBPCAD skulle gå ner för att testa den här supportnivån och sedan bilda en annan lång handelskonfiguration för att gå upp, för när en lång affärsinställning som bildas på en tjurmarknad inte fungerar bra, beror det på att vissa tjurar vill samla in sin vinst , men eftersom majoriteten av tjurarna fortfarande tror att priset kommer att gå upp och så de köper, kommer priset att bilda en annan lång handelsuppställning att gå upp efter att några tjurar samlar in sin vinst. Detta är något som hände på GBPCADs veckovisa diagram. Det gick ner men bildade en annan för stark lång handel setup vid 2014.11.23 ljusstake så snart det testat 1.7534 stödnivå. Nu har den brutit över Bollinger Middle Band och det förväntas att det bryter över konsolideringsmotståndet och går mycket högre: Ett annat exempel är vad som händer nu på EURUSD-veckotabellen. Det finns en stark stödnivå på EURUSD vecko - och månadsramen att priset nästan har nått och testar det nu. Naturligtvis är den starka reaktionen som förväntas att marknaden visar att den här supportnivån inte bildats ännu och det är möjligt att EURUSD fortsätter att testa stödet för flera ljusstake på veckotabellen och bildar sedan en stark lång handelsuppställning och går upp, om det verkligen vill gå upp över denna nivå. Det är dock möjligt att björnar håller kontrollen, blir starkare och bryter under stödet. Detta blir mer sannolikt att hända om testningen av stödet blir för lång och fortsätter för flera ljusstakar. Det betyder om marknaden kommer till denna slutsats att tjurar är tveksamma att köpa och ta kontrollen, då kommer björnarna att bli mycket starkare och kommer att bryta under stödet. Vad jag försöker säga är att priset inte stannar precis så snart det rör sig om ett stöd. Det är marknaden som måste besluta. Om det vill gå upp över stödnivån, kommer vi att ha en stark lång handelsuppställning som bildas av ljusstake ovanför stödlinjen. Detta är den verkliga betydelsen av 8220price action8221. Jag menar att vi måste vänta på att det ska inträffa, och då fattar vi vårt beslut: Som du ser på diagrammet nedan är ett hausstarkt ljusstake precis bildat nästan ovanför stödet, men det är inte så starkt och det förväntas att EURUSD-test stödet mer. Observera att den övre stödlinjen är plottad baserat på slutpriset (linjediagram), och den nedre är plottad baserat på det låga priset. Marknaderna kan reagera på båda, men ibland är en av dem starkare, och den här marknaden reagerar på det starkare. Ett annat bra exempel är guld. Guld har gått kraftigt under de senaste månaderna. Nyligen blev björnar utmattade och bildade en konsolidering på veckotabellen. Denna konsolidering bildades över en stödnivå vid 1180,14 och den veckovisa lampan 2014.10.26 var den första ljusstaken bland den senaste som nådde och testade stödnivån. Men denna ljusstake stängde inte över stödnivån, och den bröt sig faktiskt under nivån. Trots detta blev björnar tveksamma att sälja mer för att ta priset ännu lägre, och så gav de kontrollen mot tjurar. Kanske björnar trodde att det var dags att köpa och samla vinsten. Så reagerade guld på stödnivån, men denna reaktion var knepig eftersom den inte bildades ovanför stödnivån och den bildades när stödnivån bröts av ljusstrålen 2014.10.26 i början. Detta exempel ger mig en bra chans att ge dig ett viktigt tips. Det är bra att handla utifrån prisåtgärden, men notera den exakta innebörden av denna fras. Du måste se en 8220action8221 först och sedan tar du också din åtgärd. Jag säger det här eftersom jag har sett mycket som många handlare köper rätt när priset träffar en supportlinje eller - nivå, och säljer rätt när priset träffar en motståndsledning eller nivå. Det här är dumt, för att du aldrig vet om marknaden kommer att reagera på stödet eller motståndet eller inte. Hur vet du att det kommer att studsa upp när det slår ett stöd och studsa ner när det slår motstånd Det finns ingen väg att veta detta, men genom själva prisreaktionen, vilket är vad vi har pratat om i den här artikeln. Om priset visar en rimlig reaktion på linjenivåerna kan du också vidta åtgärder. Om inte, måste du hålla dig borta. Ljusstakar är de bästa verktygen som visar prisreaktionen på supportresistancelinjer och - nivåer. När ett för starkt hausstarkt ljusstarkmönster som Piercing Line och Bullish Engulfing Pattern ligger ovanför en stödlinje, kan du gå länge. När ett för starkt starkt ljusstarkmönster som Dark Cloud Cover och Bearish Engulfing Pattern ligger under en motståndsnivå, kan du gå kort. Gå med i våra 20 000 lojala följare Ta emot vår e-bok gratis till Välkommen till min värld av Forex Trading. Välkommen handlare till mitt Forex trading blogg Jag heter Dale Woods, och gillar dig - Jag är en passionerad detaljhandlare. Min specialitet på marknaden är swing trading breakout strategier med pris åtgärder analys, som jag tror att vara det enklaste och mest lönsamma tillvägagångssättet för teknisk handel. Jag har byggt upp ohälsosamma timmar av skärmtid, som drivs av min besatthet av att mastera diagrammen. På den här sidan delar jag insikten och hemligheterna mina 8 år framför diagrammen har lärt mig - ger verklig kvalitetsinformation för att hjälpa dig också att lyckas som detaljhandlare i hemmahandeln. Lycka till på diagrammen :) Let8217s möter det, när du först laddar upp MT4 och öppnar ditt första diagram 8211 kan dessa ikoniska 8216green amp black8217 temanfärger göra dig cringe. Med undantag för hellip Även om Metatrader 4 redan är fullpaket med standarden 8216out of the box8217 MT4-indikatorer har 8211 trader8217s och utvecklare haft möjlighet att skapa egna anpassade indikatorer för hellip Ritningsnyckelnivåer är en viktig del av teknisk analys. Problemet är att tekniken kan vara så förvirrande för nybörjare eftersom markering av dem på ett diagram är väldigt subjektiv Det hellip The Heikin Ashi Candle Anatomi Fördelar med Heikin Ashi-diagram Hur man läser Heikin Ashi ljusstakar Varning om att använda Heikin Ashi Hur man handlar Heikin Ashi Charts Heikin Ashi hellip För länge sen, blev teknisk analys placerad i samma skopa som astrologi, palmläsning och förmögenhetskakor 8211 ingen trodde faktiskt att det fanns någon vinst till hellip. Vi skulle vara ärliga, de flesta handlare LOVE indicators 8211 finns alltid ett element av spänning när du upptäcker ett nytt glänsande verktyg för att tinker med på dina diagram. Men hellip Nästan varje enskilt tekniskt baserat handelssystem kommer att förlita sig på dig 8211 den professionella Forex-handlaren, som har förmågan att korrekt rita stöd och motståndsnivåer på ditt pris. Hellip Forex trading system kommer i en mängd olika komplexiteter. It8217s överväldigande för en nybörjare att hitta 8216strategy (nål) 8217 från internethögackarna. Idag kommer vi till hellip Forex Binär Options8230 den senaste trenden i finansbranschen 8211 ett helt nytt sätt att tjäna pengar från valutaförändringar. Binära alternativ ska inte misstas för hellip. Hur utvärderar du dig själv som en Forex-handlare Eller till och med som en person för den delen? Det finns en epidemi av handlare där ute som utvärderar sig i en helvete

No comments:

Post a Comment